Щоденник Лідерки: Стажування в Секретаріаті Омбудсмена

Щоденник Лідерки: Стажування в Секретаріаті Омбудсмена

Матеріал підготовила Юлія Миронюк, випускниця школи політичної участі ЛІДЕРКА.

За звичкою почала писати статтю про своє тижневе стажування у Секретаріаті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, але для аналітики тижня виявилось замало, а от вражень – доволі. Так вийшов офіційно перший мій блог. І почну, напевно, з кількох слів про себе.

Я – громадська активістка, близько 10 років займаюсь розвитком безбар’єрного середовища та захистом прав осіб з інвалідністю. Особисто та у співпраці з різними громадськими і благодійними організаціями працюю над змінами, які б зробили життя багатьох людей комфортнішим та безпечнішим.

Можливо не всім відомо, але громадська діяльність є одним із видів політичної участі, в якому громадськість представляє інтереси різних груп населення і намагається взаємодіяти з органами влади задля покращення життя рядових громадян. Однак, не завжди ця взаємодія є достатньо ефективною та результативною. На мою думку, головна причина такої ситуації – категорично різні погляди на одні й ті самі речі. Тому стажування в Секретаріаті Омбудсмена для мене було можливістю заглянути по інший бік державотворення. І що ж я там побачила?

Почалось моє стажування із знайомства з відділом кадрів, де мене чекали для заповнення деяких документів. А от структурний підрозділ, в який мене направили, на мій погляд, не дуже був готовий до моєї появи. Тут мало хто знав мету мого стажування та не завжди розуміли, яку роботу мені можна було б доручити. Хоча колектив сприйняв мене позитивно і намагався допомогти. Вже у перший день моя кураторка відзначила, що мій досвід та знання є досить корисними для Офісу.

Перше ґрунтовне завдання стосувалось опрацювання наказу щодо включення моніторингу доступності в моніторингові візити працівників Секретаріату Омбудсмена та регіональних координаторів. Я внесла свої правки у критерії та опитувальник даного моніторингу. Маю надію, що їх таки врахують, хоч і розумію, що брак часу та ґрунтовних знань моніторів щодо архітектурної доступності приміщень для маломобільних груп населення робить такий моніторинг малоефективним. Я вважаю, важливість реалізації права на доступність для маломобільних груп населення, які становлять більше 50% від загалу, недооцінена ані державою, ані суспільством. Тому для проведення моніторингів доступності варто було б розширити мережу координаторів громадськими активістами та іншими спеціалістами, які знаються на ДБН з інклюзивності.

Також час від часу я переглядала деякі законопроекти на предмет наявності зауважень, намагалась знайти хоч якусь інформацію про внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю для міжнародної доповіді і, зрештою, найбільш насиченим виявився останній день мого стажування, коли мене долучили до організації міжнародного заходу. Майже цілий день я спілкувалась з представниками інших центральних органів влади, державних установ, міжнародних організацій та вітчизняного громадського сектору. Через деякі особисті страхи це теж був досить вагомий досвід для мене.

Під час організації стажувань, Секретаріат Уповноваженого вважався найдоступнішим. Проте в процесі постійного спілкування з лідерками, які стажувались в інших органах влади, зрозуміла, що попри наявні елементи доступності скрізь ще є над чим працювати і що змінювати. Це показала і наша прогулянка Хрещатиком та Майданом Незалежності. А ще, скільки спільного ми маємо і що ми можемо зробити разом. Надзвичайно корисно та цікаво було почути про досвід інших дівчат та поділитись з ними своїм. Також приємно вразили взаєморозуміння та взаємопідтримка стипендіаток та організаторок, що теж дуже цінно.

Загалом, Школа політичної участі жінок з інвалідністю “Лідерка” та стажування в одному з центральних органів влади стали для мене значним поштовхом до підкорення нових вершин.

Я стала більш впевненою у своїх силах та знаннях, адже я знаюсь на тому, чим займаюсь, і прагну діяти на результат. За цей час я долучилась до київської міської реформи доступності, яку вже частково прийняли, мені запропонували місце в міському комітеті доступності, з?явились інші перспективи.

Зараз команда “Fight for Right” домовляється про стажування в Київській міський державній адміністрації для мене, бо я хочу отримувати більше знань, навичок та впливати на процеси, що стосуються життя киян з інвалідністю. І хоча через карантин наразі важко щось планувати, тепер знаю, що я – лідерка, тож маю змогу щось змінити на краще в цій країні.

Проєкт “Школа політичної участі для жінок та дівчат з інвалідністю “ЛІДЕРКА” реалізується ГО “Боротьба за права” за підтримки Міжнародної фундації виборчих систем (IFES) та Міністерства міжнародних справ Канади.


Юлія Миронюк
(Активістка)
Проект: /home/dm453760/ffr.org.ua/www/wp-content/themes/ffr/single.php on line 38
">ШКОЛА ПОЛІТИЧНОЇ УЧАСТІ ДЛЯ ДІВЧАТ ТА ЖІНОК З ІНВАЛІДНІСТЮ “ЛІДЕРКА”

Читайте також